گربه ها چه چیزهایی دوست دارند بخورند؟
چه چیز هایی گربه ها دوست دارند بخورند؟

به راستی واقعا گربه ها چه چیزهایی دوست دارند بخورند؟ درست است که گربه های گاها برخی گیاهان و حبوبات را دوست دارند اما در اصل گربه ها گوشتخواران اجباری هستند، یعنی بیشتر زمان ها فقط دوست دارند گوشت بخورند. همچنین آنها تنوع را دوست دارند، بنابراین ممکن است با خوردن همان رژیم غذای خشک به تنهایی در روز راضی نباشند.

 

خوشبختانه، گزینه های متعددی از غذای مرطوب گربه تا غذای خشک از برندهایی بسیار عالی و متنوع وجود دارد، بنابراین گربه شما می تواند طعم ها و بافت های جدیدی را تجربه کند.

 

گربه های بالغ و بچه گربه ها دوست دارند چه بخورند؟

نیازهای تغذیه ای بچه گربه ها نسبت به گربه های بالغ متفاوت است. در چند هفته اول زندگی، بچه گربه ها فقط با شیر مادرشان تغذیه می شوند. آنها به تدریج با غذای جامد و مرطوب قبل از انتقال به غذای کامل و متعادل برای بچه گربه آشنا می شوند.

مانند گربه های بالغ، بچه گربه ها ماجراجویانی هستند و از امتحان چیزهای جدید لذت می برند، بنابراین می توانید با غذای مرطوب یا خشک یا ترکیبی از این دو غذا بدهید.

کارینا کاربو جانسون، متخصص تغذیه برند محبوب پورینا، توضیح می دهد که چه به یک گربه یا بچه گربه غذا می دهید، “گربه ها به پروتئین حیوانی به عنوان بخشی از رژیم غذایی اصلی خود نیاز دارند.” برخی از غذاهای غنی از پروتئین که گربه ها دوست دارند بخورند عبارتند از:

  • انواع ماهی ها مانند سالمون، قزل آلا، تن و ماهی سفید
  • طیور مانند مرغ، بوقلمون و قرقاول
  • گوشت گاو

در طبیعت، گربه ها انواع طعمه های کوچک را می خورند، بنابراین مخلوط کردن منابع پروتئینی در غذای گربه شما می تواند به غریزه آنها کمک کند و هوس آنها را برآورده کند.

 

چه کنسرو هایی را گربه ها می توانند بخورند؟

گربه ها می توانند طیف وسیعی از غذاهای مختلف را بخورند، اما به شدت به پروتئین به عنوان منبع انرژی متکی هستند. در نتیجه، غذای گربه به طور معمول پروتئین بیشتری دارد، اما این بدان معنا نیست که غذاهای دیگر را شامل نمی شود – یا اینکه آنها به آنها نیاز ندارند.

مواد غیر پروتئینی موجود در غذای گربه ها خوشمزه هستند و به راحتی هضم می شوند تا از جنبه های مختلف سلامتی آنها حمایت کنند. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • برنج
  • آرد گندم
  • ریشه کاسنی خشک
  • بلغور جو دوسر

 

گربه ها به جز غذای گربه چه چیزهایی دوست دارند؟

اگرچه توصیه می‌کنیم از غذای کامل و متعادل گربه و خوراکی‌های گهگاهی استفاده کنید، گربه‌ها می‌توانند برخی از غذاهای انسانی را بخورند. این شامل:

  • بلوبری
  • تخم مرغ پخته شده
  • خربزه

اگرچه برخی از گربه ها ممکن است توت و خربزه را به عنوان یک غذا دوست داشته باشند، اما دلیل آن شیرین بودن آنها نیست. گربه ها گیرنده ای روی زبان خود ندارند تا طعم شیرینی را بچشند. در عوض، غذاهایی مانند اینها طعم تلخی دارند، مانند آمینو اسیدهای موجود در پروتئین، که برای گربه ها خوشمزه است.

مانند غذاهای معمولی گربه، این غذاها نباید بیش از 10 درصد کالری دریافتی روزانه گربه شما باشد.

 

آیا گربه ها می توانند شیر بنوشند؟
بطور کلی گربه ها نباید شیر های انسانی را بنوشند. مقدار بسیار کم آن هم بدون آنزیم لاکتوز بصورت محدود می توان استفاده کرد. شیر می تواند باعث ناراحتی گوارشی شود. شیرهای مخصوص گربه را می توانید تهیه کنید.

 

گربه ها دوست دارند چه بخورند؟

گربه ها طعم ها و بافت های جالب را دوست دارند. آنها به طور طبیعی غذاخورانی ماجراجو هستند، که می تواند به این معنی باشد که ممکن است سعی کنند چیزهایی را بخورند که نباید بخورند. گوشت خام یا نیم پز، ماهی و تخم مرغ برای گربه ها وسوسه انگیز هستند، اما خطر بیماری های ناشی از غذا یا انگل ها را به همراه دارند و باید از مصرف آنها اجتناب شود.

گوشت و ماهی را با استخوان دور از دسترس قرار دهید. استخوان ها می توانند آسیب جدی به دهان، گلو یا روده گربه وارد کنند.

 

چه می شود اگر یک گربه یک خورنده باشد؟
ممکن است فکر کنید که گربه شما یک گربه بد غذا و حساس است. در واقعیت، آنها ممکن است از غذای تکراری خسته شده باشند. شما می توانید با معرفی طعم ها و بافت های جدید غذا اغلب میل گربه خود را برای تنوع برآورده کنید.

 

تشخیص اینکه گربه شما چه غذاهایی را دوست دارد

در مورد غذا دادن به گربه گزینه های زیادی وجود دارد. می‌توانید غذای خشک یا مرطوب گربه را انتخاب کنید – یا ترکیبی از این دو – و می‌توانید آبگوشت و موارد دیگر را برای طعم‌دار کردن غذا به آن اضافه کنید.

دُریدو در کنار شماست و به شما کمک کنیم تا غذای مناسب را بر اساس نیازها و ترجیحات غذایی گربه خود پیدا کنید.