نیاز غذای مرطوب برای گربه ها
مزیت های غذای مرطوب برای گربه ها چیست؟

اگر تا به حال به گربه خود فقط غذای خشک داده اید، ممکن است تعجب کنید که آیا گربه ها به غذای مرطوب نیاز دارند یا خیر. در طبیعت، گربه ها بیشتر آب مورد نیاز بدن خود را از طعمه خود می گیرند.

 

از آنجایی که غذای خشک رطوبت و آب کمی دارد، گربه شما باید از ظرف، فواره یا غذای مرطوب آب مورد نیاز بدن خود را تامین کند. تغذیه ترکیبی از غذای مرطوب و خشک، به جای استفاده از رژیم خشک به تنهایی، راهی عالی برای کمک به گربه شما برای دریافت آب بیشتر است. قرار دادن غذای مرطوب در رژیم غذایی او فواید بسیار زیادی دارد که دامپزشکان مجرب جهان تاکید دارند حتما در رژیم غذایی گربه ها، از مرطوب استفاده کنید.

3 دلیل که گربه شما از غذای مرطوب بیشتر سود می برد

 

دلیل اول) تامین آب مورد نیاز و ضروری بدن گربه:

بسیاری از گربه ها آب ساکن و راکد را دوست ندارند. در طبیعت، گربه‌ها از نوشیدن آب راکد اجتناب می‌کنند، زیرا این آب اغلب محلی برای رشد باکتری‌ها و حشرات است. در نتیجه، آنها ممکن است دوست نداشته باشند از کاسه یا ظرف گربه بنوشند.

بیشتر گربه سانان آب تازه و متحرک آب یا شیر آب را به جای ظرف ترجیح می دهند. گربه‌ها همچنین ممکن است هنگام نوشیدن احساس آسیب‌پذیری کنند، و این کاری نیست که آنها به طور مؤثر انجام دهند.

با وجود این، آب برای واکنش هایی در بدن، تنظیم دما و سلامت و تحرک مفاصل ضروری است. حدود 60 درصد از بدن گربه شما را تشکیل می دهد، بنابراین حفظ هیدراتاسیون مناسب از طریق مصرف آب کافی حیاتی است.

چگونه می توان گربه ها را وادار کرد که آب بیشتری بنوشند؟ فراهم کردن مقدار زیادی آب شیرین یا حتی خرید یک آبنما (آبخوری اتوماتیک) برای گربه می تواند کمک کننده باشد. یکی دیگر از راه‌های افزایش مصرف آب، غذا دادن به غذای مرطوب گربه است. در حالی که نمی تواند به طور کامل جایگزین آب شود، به بهبود هیدراتاسیون کلی او کمک می کند.

 

دلیل دوم) جلوگیری از تشکیل چربی مضر در بدن گربه:

غذای مرطوب سرشار از پروتئین است که از عضلات قوی حمایت می کند. همچنین به حفظ آن توده عضلانی در بزرگسالی و تا سال‌های پیری گربه کمک می‌کند.

وزن کل بدن گربه از توده بدون چربی (LBM) و توده چربی تشکیل شده است. ماهیچه ها، رباط ها، استخوان ها، اندام ها و موارد دیگر همگی LBM در نظر گرفته می شوند. اندام ها و ماهیچه ها منبع اصلی فعالیت متابولیک هستند و به حمایت از بسیاری از عملکردهای حیاتی مانند ایمنی، تحرک و غیره کمک می کنند.

با افزایش سن، گربه ها به طور طبیعی LBM را از دست می دهند. تغذیه با غذای مرطوب گربه با محتوای پروتئین بالا می تواند به حفظ LBM با افزایش سن گربه کمک کند.

 

دلیل سوم) تنوع و حفظ نشاط گربه: 

همانطور که بسیاری از مردم از خوردن غذاهای تکراری در هر روز بیزارند، گربه ها نیز ممکن است از غذای خود خسته شوند. برخی از گربه ها فقط تنوع را دوست ندارند – آنها هوس آن را دارند. تغذیه با غذای خشک همیشه این هوس را برآورده نمی کند.

با گنجاندن غذای مرطوب بیشتر در رژیم غذایی گربه، می توانید تمایل او به طعم ها و بافت های جدید و هیجان انگیز را برآورده کنید. از آنجایی که قوطی های غذای خیس کوچک هستند، خرید انواع آن آسان است تا ببینید گربه شما چه چیزی را دوست دارد.

با طعم ها و بافت های بسیار زیادی برای انتخاب، هر وعده غذایی یک ماجراجویی لذت بخش برای گربه شما خواهد بود. چه او به طعم غذاهای دریایی در یک سس ، یا پته مرغ علاقه داشته باشد یا غذای خود را در یک سس دلچسب دوست داشته باشد، تغذیه غذای مرطوب میل او را به تنوع برآورده می‌کند.

 

سایر فواید غذای مرطوب گربه
غذای مرطوب بسیار قابل هضم است. به علاوه، حاوی تمام مواد مغذی ضروری مانند غذای خشک، از جمله ویتامین ها و مواد معدنی مانند:

  • آهن که از خون و بافت سالم حمایت می کند
  • روی، برای کمک به رشد سیستم ایمنی و کمک به حفظ پوست، چشم و استخوان ها
  • بیوتین که به تنظیم آزاد شدن انرژی از غذا کمک می کند و همچنین با کمک به حفظ یکپارچگی پوست باعث سلامت پوست می شود.

 

بنابراین، آیا گربه ها به غذای مرطوب نیاز دارند؟ نه لزوما، اما تغذیه ترکیبی از غذای مرطوب و خشک می تواند فواید هر دو را به گربه شما بدهد. غذای مرطوب کل آب مصرفی روزانه او را افزایش می دهد و تنوع مورد نیاز او را فراهم می کند و دانه های غذای خشک به تمیز نگه داشتن دندان های او کمک می کند. محصولات غذایی مرطوب گربه را با خیالی آسوده از دُریدو برای گربه عزیزتان تهیه کنید تا بتوانید یکی از محصولات مورد علاقه گربه خود را پیدا کنید.